Terug naar de bron; een wereld in verandering

Terug naar de bron; een wereld in verandering

Crises en grote problemen zorgen er nagenoeg altijd voor dat er veranderingen plaatsvinden. Soms is dat tijdelijks, bijvoorbeeld de mensen die minder auto gingen rijden na de oliecrisis, en soms is dat van blijvende aard, zoals het loslaten van de goudstandaard door verschillende landen na de grote depressie.

De coronapandemie, crisis of maatregelen (wat je maar kiest in dit geval), heeft ervoor gezorgd dat mensen hun gedrag aan hebben gepast. Keuzes zijn anders, de manier van leven is bijgesteld. Dat heeft niet alleen te maken met de maatregelen en het zoeken naar nieuwe manieren om te kunnen leven, het heeft ook te maken met de gevolgen die de maatregelen gehad hebben op de wereld.

Meer naar groen, meer naar duurzaam

Wij hebben dat van dichtbij mee mogen maken. We hebben namelijk sinds de pandemie een stijgende interesse gezien in onze producten en manier van werken. Mensen hebben meer aandacht voor het natuurlijke, omdat we intussen beter weten dat gezondheid van groot belang is en dat daar aandacht voor gemaakt moet worden. Dat betekent automatisch meer aandacht voor producten zoals onze groenten.

Wat ook bijdraagt aan de populariteit van onze groenten en fruit, is dat wij lokaal zijn en makkelijk kunnen leveren. Met alle bedrijven (vervoersbedrijven en overslaglocaties ook) die de deuren hebben moeten sluiten, is een korte weg van producent naar consument steeds belangrijker. Ook omdat we allemaal hebben kunnen zien wat het effect is van minder CO2-uitstoot. Denk aan de vissen in de wateren van Venetië en het kunnen zien van de bergen in India.

Minder nep en meer echt

De consument is daarnaast directer geworden. Zeker omdat veel mensen in de tijd van corona veel online geweest zijn en naar de televisie hebben gekeken, hebben zij enorm veel reclames en marketing moeten verdragen, wat er nu voor gezorgd heeft dat de mensen sneller wegklikken of zappen wanneer zij reclame zien.

Wij noemen dat minder nep en meer echt. Wanneer wij een film willen zien, dan willen we een film zien en geen eindeloze reclames. Dat is waarom we extra betalen voor een streamingdienst in plaats van een televisieaanbieder. En willen we muziek luisteren, dan willen we daadwerkelijk muziek horen en geen reclames moeten skippen. Dat is de reden waarom YouTube gesneuveld is bij ons.

Bij meer echt kun je ook denken aan direct kunnen doen wat je wilt doen. Waarom zou je ergens spellen gaan spelen wanneer je alleen maar irritante vensters krijgt die omhoogkomen met reclame? Dat is aan ons niet besteed! Een persoonlijke tip van ons: Op Gokkasten31.nl kun je gewoon gokkasten spelen! Geen gedoe, geen gezeur en je hoeft niet eens een account aan te maken. Dát is wat we bedoelen met meer echt en minder nep. Lees de Reseña hier!

Maar blijven die veranderingen ook?

Veel veranderingen worden binnen de kortste keren teruggedraaid wanneer een crisis of pandemie voorbij is. In dit geval hebben wij het idee dat het ditmaal weleens anders kan verlopen. De coulance met leveringen en oplevertijden zal ongetwijfeld teruggedraaid worden; we zien de stress juist met de dag alweer toenemen. Iets wat we eigenlijk ook niet anders verwacht hadden, want dat is toch wel iets dat het Nederlandse bedrijfsleven eigen is.

Andere dingen, zoals terug naar het natuurlijke en organische (oftewel de bron) en klaar zijn met alle vormen van marketing en onwijze hoeveelheden reclames, daarvan denken wij dat dit nog weleens het nieuwe normaal kan gaan worden. En heel erg vervelend vinden we dat niet. Niet alleen denken we dat het wenselijk is omdat dit ten gunste komt van onze verkopen, we denken ook dat dit een prettige ontwikkeling is omdat het gewoon beter is voor de gemiddelde Nederlander.

Om van de stress en gehaaste manier van leven af te komen, met tal van sociale ‘verplichtingen’, hebben we waarschijnlijk nog een heel aantal crises nodig!